maanantai 11. helmikuuta 2013

HAASTE

Tämän pienen palkinnon tarkoitus on löytää uusi blogeja ja auttaa huomaamaan heitä joilla on alle 200 lukijaa. Mut haastoi Annika. Tässä säännöt haasteeseen:

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.

2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.

3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.

4. Heidän pitää valita 11 bloggaajaa jolla on alle 200 lukijaa.

5. Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.

6. Ei takaisin haastamista.

P2015804
P2015761


11 ASIAA MINUSTA

1. Unelmoin vaihtoon lähtemisestä yläasteelta saakka, aloin säästämään rahaa ja miettimään parasta tietä, minkä kautta lähteä. Tunnen itteni tosi onnekkaaks, että pääsin Rotaryn kautta :)

2. En oo katunu päivääkään, että lähdin vaihto-oppilaaksi. Joka päivä oppii uusia asioita (huom. en opiskele täällä oikeesti..), tutustuu uusiin ihmisiin ja vaikka elän tavallista arkea tavallisen perheen kanssa, se ei silti tunnu tylsältä arjelta!

3. Multa kysytään harvase päivä, miksi halusin tulla just Italiaan ja mä vastaan että en mä tänne ollut tulossakaan. Alunperin mä halusin vaihtarivuodelta sen, että opin sujuvasti puhumaan englantia, joten hain Australiaan ja Amerikkaan ym. Monien mutkien kautta täällä oon italiaa oppimassa ja tiedän, että voin varmasti opiskella englantia tän vuoden jälkeen niin paljon kuin haluan :)

4. Rakastan Sarnidiaa. Oon aina pitänyt niin kesästä ja rannalloilla löhöilystä kuin kaupungeista ja shoppaillusta. Täällä missä asun mulla on kaikki lähellä, Italian kauneimmat hiekkarannat ja nätti perinteinen vanha kaupunki täynnä kauppoja<3

5. Mulla ei oo vielä tullut kunnon koti-ikävää ja toivottavasti ei tulekaan, tietenkin jouluaattona kotiin soitellessa itkuksi meni, mutta se nyt kuuluu asiaan.. Aina välillä tulee ajateltua ihmisiä Suomessa päin, mutta yllättävän vähän. Tiedän että samat naamat oottaa mua, kun palaan kotiin :)

6. Oon saanut niitä rakkaita vaihtarikiloja, joista kaikki varoittelee.. Täällä italiassa vaan oikeesti syödään sitä pastaa ja vaaleata leipää ihan sairaasti! Meillä on joka päivä kotona lounaaksi pastaa ja yleensä myös illalliseksi alkuruokana, niin enhän mä nyt voi siitä alkaa kieltäytymään :D Salaattia, wokkiruokia ja reissumiestä on aika ikävä<3

7. En osaa vieläkään sujuvaa italiaa, arkipäivistä selviän hyvin, mutta monimutkaisempia kertomuksia en vielä osaa vääntää :D Host-perhe tukee mua tosi paljon ja kehuu koko ajan kuinka paljon oon kehittynyt siitä kun tänne saavuin, osasin sanoa "ciao" :D Ymmärrän toooosi paljon enemmän, mitä osaan puhua, joten eiköhän toi suukin joku päivä vaan ala höpöttää ittekseen liikaa miettimättä - toivo elää ;)

8. Oon super hyper masentunut tähän ei millonkaan loppuvaan talveen täällä! Siis eihän täällä oikeesti oo ees kylmä niin kuin Suomessa, mutta kun joka puolella on se kymmenen astetta, kun kotona ja koulussa ei oo lämmitystä/ilmastointia.. Koulussa toppatakki päällä ja kotona monen viltin alla 24/7, ei mun juttu :D

9. Musta on tullut kuntosali riippuvainen ;) Mun on päästävä sinne vähintään joka toinen päivä, muuten tulee huono omatunto.. Mikäs siellä salilla ipodin ja italialaisten komistusten kanssa on yks tunti päivästä viettää ;)

10. Latasin just mun ipodille kasan italialaista musaa, pakko alkaa senki kautta tunkee italiaa pähään :D Jos jollain on hyviä ehotuksia artisteista nii kaikki neuvot otan mieluusti vastaan!!

11. Osaan tehä cappuccinoja ihan ite! Ja ne oikeesti onnistuu ja maistuu taivaallisilta!<3 Suomennos: musta on tullut kahviriippuvainen, vaikka mä niin sanoin, etten koskaan alota juomaan kahvia päivittäin..


P2015809 poetto_ken

HAASTAJAN KYSYMYKSET

1. Miks aloit pitää blogia?
Koska lähdin vaihto-oppilaaksi ja halusin, etta perhe ja ystävät Suomessa voivat helposti nähdä vähän mun elämää Italiassa :)

2. Kuka on sun elämän tärkein ihminen?
En pystyis ikinä sanomaan, kuka on tärkein ihminen mun elamässä, niitä on niin monia. Perhe, Oona Meksikossa ja nyt täällä Italiassa kaikki ystävät ja host-perhe...

3. Kuvaile itseäsi 4 adjektiivilla.
Utelias, positiivinen, herkkä, tunnollinen...

4. Lempivaatteesi.
Farkut & Converset.

5. 3 asiaa jotka ottaisit autiolle saarelle mukaan. Perustele.
Oonan, koska en ikinä kyllästyisi sen seuraan<3. Musiikkia, sitä ilman on vaan mahdotonta elää. Ruokaa, syöminen on sen verran kivaa... Oon huomannu sen täällä Italiassa... Ja sen kylla huomaa haha.

6. Mitä odotat tältä vuodelta?
Tältä vuodelta odotan suuria seikailuja, tuun kiertää Eurooppaa mun parhaiden ystävien kanssa, toivottavasti nään monia kaupunkeja myos Italiasta :) Opin puhumaan hyvää italiaa ja viettämään ihanan kesäloman tällä paratiisisaarella<3

7. Uskotko siihen että taivaassa näät kaikki edesmenneet läheisesi?
Tavallaan joo ja tavallaa en. En ikinä mieti, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen, haluun elää tätä elämää.

8. Lempi vaatekauppasi.
Unelmoin aina Abercrombiesta ja Hollisterista, mutta oikeesti oon käynyt niissä vaan kerran :D Mutta ne vaatteet on musta ihan taydellisiä! Onneksi alkukesästä pääsen matkustelemaan moneen kaupunkiin, josta noi  ihanuukset löytyvät :) Täällä Cagliarissa oon ostellut mun vaatteet Zarasta, Stradivariuksesta ja Guessilta.

9. Mikä on parasta mitä vois tapahtua just nyt tällä hetkellä?
Alkaisi joku yllätys talviloma, ettei tarvisi istua täällä kylmässa koulussa kuutta päivää viikossa.. Onneksi kevät tulee kohta ja voi alkaa lähtee suoraan koulusta rannalle ;) Aika super juttu ois kanssa, jos osaisin jo sujuvaa Italiaa, kaikki ois paljon helpompaa!

10. Lempi lause/quote.
"Elämä on." Toi on ollut mun vakio siitä lähtien ku oli se dna:n mainos monta monta vuotta sitten :D Musta vaan ei pitäis murehtii pieleen menneita juttuja liian kauan, vaan jatkaa elämää :)

11. Ootko tai ootko ikinä ollut rakastunut?
Kaipa juu ;)

P2015789 P2015785

KYSYMYKSET HAASTETTAVILLE

1. Mikä on ollut parasta vuodessassi tähän mennessä?
2. Mitä haluat vielä kokea tai tehdä vaihtovuotesi aikana?
3. Puhutko jo sujuvasti isäntämaasi kieltä?
4. Oletko koskaan miettinyt, että haluaisit palata aikaisemmin kotiin?
5. Mitä kaikkea oot oppinut arvostamaan Suomessa ihan eri tavalla tän vuoden aikana?
6. Mitä asioita tulet ikävöimään kohdemaastasi, kun palaat Suomeen?
7. Millainen on perus arkipäiväsi?
8. Oletko käynyt trefffeillä vaihtosi aikana?
9. Mihin asioihin sinnulla on ollut eniten totuttelua?
10. Mitkä on lempivaatekauppasi isäntämaassasi?
11. Miten voisit suositella isäntämaatasi muille vaihtoon lähtijöille?

HAASTAN

http://vuosi-meksikossa.blogspot.it/

http://jasiina.blogspot.mx/

http://saaranvaihdevuosi.blogspot.fi/

http://sacione.blogspot.it/

http://dreamboxusa.blogspot.it/

http://laurasyearinhongkong.blogspot.it/

http://mimmi-eevi.blogspot.it/

http://anniinanobrazil.blogspot.mx/

http://vaulathaikuissa.blogspot.it/

http://ahoychile.blogspot.it/

http://anniportugalissa.blogspot.it/

4 kommenttia:

Peppiina kirjoitti...

Tää on aina niin kivaa löytää uusi vaihtariblogeja!! Ihania kuvia:o
jos kiinnostaa nii mun vaihtariblogi www.peppi-az.blogspot.com

Anonyymi kirjoitti...

onks toi sinihupparinen poika vaihtarina vai onks se ihan italialainen? :) jäi häiritsee :D jos vaihtari nii mistä maasta? :)

Unknown kirjoitti...

Kiitti ja meistäkin on ihana lueskella juttuja muitten vaihtisvuosista! Tsekkaillaan sun blogia ;)

Unknown kirjoitti...

Haha toi sinihupparinen on kans vaihtari, Argentiinasta :)